pondělí 13. května 2013

Pondělí 13. 5. 2013

Tak se mi včerejší přání splnilo a dnes se na nás smálo sluníčko:-), které je letos nějak vzácné. Je sice chladno (ráno ukazoval teploměr čtyři stupně) a fouká svěží vítr, ale hned má jeden lepší náladu a víc energie:-) Cestou domů jsem zahlédla za Černou horou v mlžném oparu Sněžku:-). S manželem jsme sundali z půdy houpačku a tak už nemám důvod odkládat šití stříšky - nějak se mi do něho nechce. Vloni jsem si schovala tu starou a tak se budu muset pustit do šablony na okraje.
 
Sluníčko mne vylákalo na rozmoklou zahradu a tak jsem ji prošla s fotoaparátem v ruce. Zjištuji, že mne to začíná bavit:-)

První rozkvetlá třešeň nebude mít moc plodů, bylo chladno a hmyz za větru nelétal.
 
Na později kvetoucích stromech to vypadá o něco lépe, tak uvidíme.
 
 
Odkvetlá hruška - nejstarší strom na zahradě
 
Jabloň s letními jablky rozkvetla i za deště.



Jiná jabloň

 
a ještě jedna, ta letos prošla "zmlazovacím řezem"
 
I letité hroznové víno obráží
 
 
Vloni na podzim jsem koupila beztrnnou malinu
 
Syn koupil ostružinu

Keříček angreštu i s hostem

 
I stromkový angreš letos bude mít plody - mám ho ráda zavařený a rozvářím ho jako džem na staročeské varenie


Rebarbora roste jako z vody a chystá se kvést.

Zbytek fotografií si nechám na zítra:-)

Pevně věřím, že i zítřek bude slunečný a všichni si ho užijeme. Krásné májové dny přeje Zuzana

9 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Ahoj Maruško, s aparátem se učím a zjišťuji, že mne to začíná bavit:-) ahoj Zuzana

      Vymazat
  2. Jé, ty nemáš jen sad, ty máš i vinohrad:-)
    My jsme koupili včera révu, teda nevim jestli bude plodit, ale manžel to chtěl zkusit:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ajko, tohle je letitý keř modré odrůdy, měli jsme ještě jeden a dva bílé, ale ty vymrzly a jen tento se drží a stále rodí. Vloni jsme koupili novou sazenici bílé odrůdy, ale dvakrát nám ji okousala ovečka - letos také obráží, tak jsem zvědavá. Máme zahradu nechráněnou a je na ní průvan, také se divím, že nám to víno roste:-) ahoj Zuzana

      Vymazat
    2. Jé, ty chováš i ovce??

      Vymazat
    3. To si po dva roky syn koupil živé sekačky..... Před lety jsme měli ovcí i jiného zvířectva, to ještě žil tchán a tak nás bylo na práci víc. Dnes už se nic chovat doma nevyplatí, ještě tak nějaké kuře. Někdy napíšu samostatný "retro" článek. ahoj Zuzana

      Vymazat
  3. Zuzanko, tedy u vás to máte krásné. Mě se nedaří v posledních letech angrešt pěstovat. Musím pořídit nějaké odolnější odrůdy. Krásný den Rija

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Rijo, ten keřík je letitý a odolný, uvažuji o tom, že zkusím nechat zakořenit větvičku. Stromkový angrešt jsme kupovali nedávno, jeden keřík nám zlomily děti, které šly kolem nás na hřiště a angrešt za plotem je lákal. Koupili jsme nový a ten letos vymrzl a zbyl nám jenom jeden. Na jídlo a cca tři malé skleničky kompotu to stačí a jím ho jenom já. Ahoj a ať se ti podaří koupit dobrá a odolná odrůda. Zuzana

      Vymazat
  4. krásné..jen čučím že už má angrešt plody:)))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a za vložený komentář. Zuzana