úterý 31. prosince 2013

Čtu, čtu a čtu….

nemusím sledovat televizi, léčím si bolavé koleno a volný čas věnuji knížkám. Tak krátké shrnutí za měsíc prosinec, už se těším, že se zítra pustím do Velké čtecí výzvy 2014.



Během jednoho týdne jsem přečetla z knihovny půjčené Inferno od Dana Browna.  Robert Langdon řeší v Itálii záhady spojené s Dantovým Peklem. Autor opět spojil historii, umění, šifry a symboly do napínavého děje. Dokáže Robert správně vyřešit kódy i vodítka a zabránit světové katastrofě? Knížka má ten správný spád a vždycky, když už jsem si myslela, že vím, jak to dopadne, bylo vše jinak.

Před časem jsem u někoho na netu viděla knížku Kocour Bob od Jamese Bowena. Zamluvila jsem si ji v knihovně a během dvou svátečních dnů přečetla.  Autor narozený v Anglii žil určitou dobu v Austrálii, později se vrátil do Londýna a propadl drogám. Asi po deseti letech si uvědomil svoji beznadějnou situaci a začal pracovat na svém návratu do společnosti. Jednou najde v domě rezatého kocoura, vyléčí jeho zranění a začínají společnou etapu nového a lepšího života. Doma máme také rezatého kocoura a tak se mi knížka četla moc hezky – kočky mě vlastně doprovází životem už od dětství. Dokonce jsem si na netu vyhledala stránky v angličtině a četla si další povídání.
Například na www.hodder.co.uk  

Další přečtenou knížkou jsou Broskve pro otce Francise od Joanne Harris. Hrdinka románu Čokoláda Vianne Rocherová žije se svými dcerami a přítelem na hausbótu v Paříži. Jednou dostane dopis od již zemřelé kamarádky Armandy a na její žádost se vrací zpátky do Lansguenetu, kde se odehrával příběh z Čokolády. Za osm let od jejího odchodu se v městečku hodně změnilo, vyrostla zde muslimská čtvrť a bude spor odlišných kultur skutečně nevyhnutelný?  Komu má Vianne svým návratem pomoci? Zajímavé čtení, asi by se mi líbil i film. Knížce ještě předchází román Krysařovy střevíce – už ji mám v knihovně zamluvenouJ

Četla jsem i detektivku Třetí pečeť od Hany Whitton. V knížce vystupují některé postavy z románu Sedmý hřích se trestá smrtí. Opět se vracíme do středověku, kdy dochází v Anglii k sérii vražd v okolí královské rodiny. Dokáže hrdinka Grace odhalit majitele třetí pečeti a zabránit tak intrikám namířeným přímo proti králi? Upravený příběh má základ v historických faktech. Cituji z doslovu autorky: „Od doby, kdy se zběhly, uplynulo sice v Temži hodně vody, ale na příběh udatného krále Henryho, mocichtivé královny Eleanor, krásné Rosamundy a jejich dětí soupeřících o moc nikdo dodnes nezapomněl.“ 

Mám ráda detektivní příběhy a oblíbila jsem si knížky, které píše Ed McBain. Tentokrát jsem měla v ruce knihu Příbuzenská krev, ze série případů, které řeší detektiv Stephen Carella. Kdo je vrahem mladé dívky? Jaké je sociální prostředí v celé rodině? Příběh se hezky četl a byl napínavý.

V knihovně jsem si půjčila i román Příliš mnoho náhod od Carol Higgins Clarkové. Dnes ještě dočtu pár posledních stránek knížky
Cituji z netu: "Regan Reillyová, která působí jako soukromý detektiv, a její manžel Jack, velitel jedné z newyorských policejních jednotek, se chystají prožít klidný víkend v New Jersey na oslavě narozenin Reganiny matky Nory. Regan právě sdělila kamarádce špatné zprávy, její snoubenec Scott se opravdu schází s jinou ženou. I Nora hovořila se svou kamarádkou ze střední školy. Ta nechápe, proč její matka překotně prodala dům. Nastěhovala se do něho herečka Cleo Paradiseová. Reagan s matkou se vypraví na místo a zjistí, že do věci je zapletená Scottova nová milenka, která se snaží co nejrychleji zmizet, a Cleo opustila dům tak rychle, že v něm všechno nechala. Nebyla by to Regan, aby nezačala okamžitě pátrat, co se tu vlastně děje a kde je Cleo."4

Dnes ještě dočtu pár posledních stránek knížky novel od Johannese Maria Simmela Setkání v mlze. Každá povídka je jiná a nejvíc se mi líbila ta, která dala jméno celé sbírce.

Od zítřka začínám se čtením podle Velké čtecí výzvy na rok 2014. Mám půjčenou knížku Černé slunce od autora, kterého jsem ještě nečetla.

Knížky uvedené v tomto příspěvku ještě přidám do Knihovničky k jednotlivým autorům:-) 

Hezké poslední hodiny roku 2013   Zuzana



4 komentáře:

  1. oooo jak zavidim cas s knihou. Inferno ctu uz 3 mesice ne ze by nebyla zajimava ba naopak... ale... cas... Do noveho roku preji spoustu krasnych knih :-) PF 2014

    OdpovědětVymazat
  2. Taky závidím čas trávený s knihou. Inferno od Dana Browna bych si ráda přečetla, ale teď u nás převažují pohádky. Před spaním jsme si s malou udělaly takový malý ritual. Každý den čteme pohádku. No a když mám chvilku čas, tak raději něco uháčkuji nebo uplete.
    No a přeji ti Zuzko krásný a pohodový rok 2014¨
    Tereza

    OdpovědětVymazat
  3. No vidíš Zuzanko, tak mám zase já pár tipů od tebe :-)) Carol Higgins Clarkovou mám taky moc ráda, Eda McBaina taky a Dana Browna, ale ostatní neznám, zkusím si je půjčit :-))

    OdpovědětVymazat
  4. Obdivuji. Zatím to vypadá na vysoké odhodlání:). Já bych to nezvládla už z principu, takhle se zavazovat. Ale každého žene něco jiného a je to pěkný nápad.
    Alespoň mám něco, co za rok zkontrolovat:). Takže žádný stres...
    A krásný nový rok!
    Kája

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a za vložený komentář. Zuzana