úterý 4. března 2014

Pletený šátek - výzva Karolina knits

Sleduji hodně různých blogů a mezi nimi patří k mým oblíbeným ten Karolínky - Karolina knits. Když vyhlásila Únorovou výzvu uvažovala jsem o své účasti v ní. Pak jsme si s Marcelkou z blogu Všednodennosti psaly na skypu a nakonec jsme se domluvily a pletly šátek zároveň, já tu a Marcelka v Irsku:-)

Vybrala jsem materiál ve své syslírně - zbytek béžové Perlety, spotřebovala jsem skoro 120 gramů. Pletla jsem na jehlicích číslo 3,5. Šátek má na délku 170 centimetrů a v nejšírším místě 40 centimetrů.


Po nabrání ok pro druhou část výzvy, tj. dírkový pruh, jsem nepletla řadu obrace a stejně tak i po ukončení dírkového proužku.


Třetí část jsem pletla žerzejem, tj. líc hladce, rub obrace, přidávala jsem na každé straně vždy tři oka. Poslední řadu mám upletenu obrace, uzavírala jsem volně a mám horní stranu šátku rovnou.


A ještě jedno skoro neznatelné odlišení od návodu - místo sejmutí oka bez pletení, upletení dalšího hladce a přetažení sejmutého oka  splétám dvě oka hladce anglicky, tj. za zadní nit. Okoukala jsem to před lety u sousedky, která hodně pletla, je to rychlejší způsob splétání dvou ok:-)


Šátek jsem dopletla 19. února 2014, pak si musel počkat na vypnutí. Nakonec jsem ho maličko napařila žehličkou přes plátno.

Mám z něho radost, zvolený materiál mi umožní nosit šátek i v jarních a podzimních měsících:-) 

Karolínko, moc děkuji za vyhlášení Únorové výzvy a doufám, že vymyslíš další.

Hezké březnové dny. Zuzana


18 komentářů:

  1. Pekna vyzva ,je hezke videt jak si kazdy vybere svou barvu a uplete.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je krásná výzva..povedla se!!! Jarka

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezký Zuzko i v tomto odstínu! Povedl se Ti, je super!

    OdpovědětVymazat
  4. jeden hezčí jak druhý -když vidím ty vaše dokončené,přemýšlím,že si upletu ještě jeden,ale nějak si neumím vybrat barvu - ve všech vypadá hezky....

    OdpovědětVymazat
  5. Zuzko moc se Ti povedl. To se to bude dělat na jaře paráda. Já jsem asi poslední kdo ještě nemá výzvu hotovou. Šátek jsem sice včera dopletla, ale dost se mi to točí, tak plánuji dlouhou stranu ještě dnes obháčkovat. Tak se snad už taky brzy pochlubím. Měj se moc krásně Lenka

    OdpovědětVymazat
  6. Je krásný jsem ráda, že jsem se do něj taky pustila :-))

    OdpovědětVymazat
  7. Zuzanko docela závidím- šálek by se hodil :-))

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuji za návštěvu. I ty máš krásný blog plný inspirace, takže sem budu určitě chodit.
    Šátek se ti povedl.

    OdpovědětVymazat
  9. Zuzanko, moc se ti povedl! Krásné barva a precizní práce!
    Přeji hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
  10. To je taková krása, kdepak, mě se prostě líbí ve všech barvách:). A máš ta oka pěkně nabraná, a jak se Ti leskne...
    Tak kdyby ti nevadilo, že se pochlubím cizím peřím a sprostě ukradnu nějakou Tvou fotku, tak napiš, že můžu.
    A něco zase bude, jen najít návod a někde vyškemrat peníze na přízi:)
    Kája

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Kájo, poslala jsem ti mail. Děkuji, i mě se líbí všechny upletené šátky:-) Souhlasím s použitím fotografií v rámci Únorové výzvy. ahoj a hezký víkend. Zuzana

    OdpovědětVymazat
  12. Zuzi, vy jste ale holky šikovný :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Hello! Welcome among our followers!! Congratulations for your beautiful work!! Have a nice Weekend!!
    Carmela and Davide

    OdpovědětVymazat
  14. je parádní, moc se mi líbí pletené šátky. toho bych nebyla schopná a vůbec těm popisovaným detailům nerozumím, ale moc se snažím pomalinku v pletení něco pochytit. ať se daří tvoření!

    OdpovědětVymazat
  15. Děkuji jsem za milé komentáře:-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a za vložený komentář. Zuzana